بورسیه های تحصیلی آلمان


آلمان نه تنها ارزانترین و دانشجویی ترین کشور اروپا برای تحصیل است بلکه در سطح بین المللی هم دارای اعتباری ویژه ای است. آلمان که مهد برخی از بهترین دانشگاه های جهان است، بعضی از دوره های درسی خود به ویژه در مقطع فوق لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. سالانه تعدادی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در بعضی از دانشگاه های آلمان تحت شرایط خاصی به دانشجویان ارائه می‌شوند. حدود ۹۰ درصد دانشگاه های دولتی آلمان در بورس تحصیلی کشور آلمان شرکت دارند. در سال ۲۰۱۸ به تنهایی ۲۷۲۰۰ بورس تحصیلی توسط کشور آلمان حمایت شده است.

یکی از راههای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان گرفتن فاند یا همان بورسیه تحصیلی به صورت مستقیم از اساتید دانشگاه ها است. همچنین سازمان های غیر دولتی و دولتی مختلفی در آلمان از جمله موسسه دولتی تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) به دانشجویان تحت شرایطی کمک هزینه مالی اعطا می‌کند.

ما در این مطلب مختصر، منتخبی از بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی که تمایل دارند در آلمان ادامه تحصیل بدهند گردآوری کرده ایم.

بورسیه های دولتی برای تحصیل در آلمان

مبلغ این فاندها ممکن است کمتر از مقدار مبلغی باشد که از اساتید به صورت مستقیم گرفته می‌شود؛ اما دارندگان بورسیه های دولتی  همچنان از شانس بیشتری در بین اساتید برای فرصت های شغلی و دانشگاهی برخوردارند و همچنین برای اخذ ویزا با توجه به اینکه بورسیه خود کشور آلمان هستند شرایط آسانتری نسبت به دانشجویان غیربورسیه خواهند داشت.

بورسیه های غیر دولتی برای تحصیل در آلمان

بورسیه های دانشگاهی برای تحصیل در آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *